Geoblog.pl    CornerOfTheEarth    Podróże    RTW    Rees Dart trek w Glenorchy

Rees Dart trek w Glenorchy

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Glenorchy

przez Queenstown dostaliśmy się do Glenorchy.
Z Queenstown łatwo zorganizować shuttle do Glenorchy ale tak samo łatwo złapać stopa (prosta droga a Queenstown nie jest duże). Dzeki teu można zaoszczędzić 20 dolarów.

W Glenorchy jest jeden kemping i warto się wcześniej zorientować czy są miejsca.
W Glenorchy są dwa sklepy - słabo zaopatrzone w artykuły pierwszej potrzeby trampera i jest bardzo drogo!!! Lepiej zrobić zakupy w Queenstown.

TREK - Rees Dart z Muddy Creek. początek treku jest położony 20km od Glenorchy i o zgrozo shuttle kosztują 35 dolarów za dojazd (niezrozumiała cena ponieważ nie wymaga terenowego auta). W jedną stronę udało nam się dojechać większość trasy na stopa. W drodze powrwrotnej już musieliśmy zapłacić za shuttle.

Trek bardzo wymagający - dwa razy przechodzi się przez przełęcz. Ale moim zadaniem [Łukasz] najpiękniejszy w NZ z tego co widzieliśmy. Sylwester spędzony na kempingu przy chatce Dart Hut - bezcenne :D a kemping najbardziej malowniczy na jakim spaliśmy.